שיווק דיגיטלי עם קונברטי

ROAS Vs POAS

 
המשך קריאה
Young man has own transport, rides motorbike, covers eyes with palm not to see awful accident on roa
תמונה של אלון משה

אלון משה

מומחה בפתרונות שיווק הוליסטיים, החל מאסטרטגיית שיווק ועד חוויית המשתמש, ניהול מדיה חברתית ומדיה ממומנת, SEO מתקדם ופיתוח אתרים.

תוכן עניינים

 גוגל אדס השיקה תכונה חדשה לקמפיינים בשם אופטימיזציית רווח גולמי (Gross Profit Optimization).

התכונה הזו מאפשרת למפרסמים לבצע אופטימיזציה של הקמפיינים שלהם על בסיס הרווח הגולמי ולא רק על פי הכנסות או קליקים.

הרווח הגולמי מחושב על ידי גוגל בהתבסס על נתוני המרווחים שמזינים המפרסמים בתוך המערכת, ומוחל על ערך כל המרה.

מאפיינים עיקריים של אופטימיזציית רווח גולמי:

  1. חישוב רווח גולמי: מפרסמים מזינים את מרווחי הרווח הגולמי שלהם לתוך חשבון גוגל אדס, ולאחר מכן גוגל מבצעת את החישוב על פי כל המרה.
  2. דרישות נתונים: כדי להפעיל את האפשרות הזו, על המפרסמים לספק לגוגל שני סוגים של נתונים:
    • נתוני עגלה (Cart Data)
    • נתוני עלות המכר (COGS – Cost of Goods Sold) בתוך פיד המוצרים.
  3. מטרה מבוססת רווח: המפרסמים יכולים להגדיר את מטרת האופטימיזציה ל-Profit tROAS (או בשמו הנוסף POAS – Profit On Ad Spend), שמשמעותו אופטימיזציה לפי החזר השקעה פרסומית על בסיס רווח.

 

 

יתרונות המהלך:

  1. שיפור ברווחיות: במקום להתמקד רק בהכנסות או בכמות קליקים, מפרסמים יכולים למקד את הקמפיינים שלהם על רווח גולמי ולוודא שהפרסום תומך במוצרים שמניבים את הרווחים הגבוהים ביותר.
  2. אופטימיזציה של תקציב הפרסום: התמקדות במוצרים ושירותים שמניבים רווחים גבוהים, ולא רק הכנסות או קליקים, תעזור למפרסמים למצות את תקציב הפרסום שלהם ביעילות רבה יותר.
  3. שיפור ה-ROAS מבוסס רווח: מעבר להסתכלות מסורתית של החזר השקעה פרסומית על פי הכנסות, המפרסמים יכולים להסתכל על רווח נקי, ולמקסם את יעילות הקמפיין גם במונחים כספיים ברורים.

העדכון הזה חשוב במיוחד לעסקים בתחום ה-eCommerce, או לעסקים עם מודלים מורכבים של תמחור, בהם מרווחי הרווח משתנים באופן משמעותי בין מוצר למוצר.

כך, במקום לבצע אופטימיזציה רק לפי הכנסות, שעלולה להוביל להעדפת מוצרים בעלי רווח נמוך, אופטימיזציית רווח גולמי מאפשרת מיקוד בפריטים שיספקו את הערך הכלכלי הרב ביותר.

כיצד להפעיל את אופטימיזציית הרווח הגולמי:

כדי להשתמש בפיצ'ר הזה, חשוב לוודא שנתוני העגלה ועלות המכר מוזנים בצורה מסודרת במערכת של גוגל אדס. עם הפעלת הפיצ'ר, ניתן להגדיר את מטרות הקמפיין כך שימקסמו את הרווח הגולמי במקום הכנסות כלליות.

סיכום:

המהלך החדש של גוגל מציב את המפרסמים במרכז היכולת לבצע אופטימיזציה מבוססת רווח אמיתי, ומספק כלים יעילים לניהול תקציב בצורה חכמה וממוקדת יותר.

עסקים המעוניינים לנסות את הפיצ'ר החדש מוזמנים להיערך בהתאם מבחינת הנתונים המוזנים בגוגל אדס ולהתחיל לנצל את היתרון התחרותי של אופטימיזציית רווח גולמי.

הפיצ'ר צפוי להתרחב בקרוב לחשבונות נוספים.

 
 

התוכן עניין אותך? בואו להפוך את העניין לעסקים!

colored play icon
colored star icon

נשמח להכיר אותך ולשמוע על אתגרי השיווק שלך. פגישת ייעוץ ראשונית חינם – בואו לגלות איך נוכל לעזור גם לעסק שלך לצמוח!

קריאה נוספת